Sennheiser Consumer Audio CX200TW1 Sport zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser Consumer Audio CX200TW1 Sport zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

AniekC 29-11-2022

Prima oordopjes

Mijn eerste indruk van de Sennheiser oordopjes is goed. Het product is mooi vormgegeven, het design is strak en de oordopjes komen in een handig compact doosje waar ze in vastklikken met een magneet. Het opladen gaat eenvoudig en de batterijduur is super! Ik heb de oordopjes altijd in tijdens het fietsen en sporten en ze blijven erg goed zitten. Zelfs bij hoge intensiteit gaan de oordopjes geen kant op. De noise-cancelling werkt goed en de Sennheiser Smart control app waarmee je het geluid kunt aanpassen werkt ook prima. De kwaliteit van het geluid is prettig en geeft een volle bas. De bediening werkt ook prettig. Hier moet je natuurlijk even aan wennen, maar als je het eenmaal door hebt werkt het goed. De bediening is wel erg gevoelig, dus als je per ongeluk langs je oor veegt kan je muziek er ineens mee stoppen. Wat ik wel minder handig vind is dat je voor de noise-cancelling functie andere oordopjes moet gebruiken. Hiervoor moet je dus wisselen tussen de "Closed Ear Adapters" en de "Open Ear Adapters", maar in de praktijk gebruik je dit natuurlijk niet dagelijks omdat dit best veel gedoe is. Het zou beter zijn als deze functie te activeren is in de app, zonder de oordopjes zelf te moeten aanpassen. Het verbinden met mijn telefoon gaat helaas niet vanzelf. Elke keer bij gebruik moet ik een aantal keer de verbinding opnieuw initialiseren om daadwerkelijk mijn media-uitvoer op de oordopjes aan te kunnen sluiten. Hier heb ik eerder nooit last van gehad bij Bluetooth oordopjes, dus dit vind ik echt een nadeel. Al met al zijn het prima oordopjes, maar ik heb wel een aantal minpunten ervaren tijdens het gebruik van de oordopjes.

Pluspunten

• Fijn geluid
  • Prettig bewaardoosje

Minpunten

• Slechte bluetooth verbinding
  • Noise-cancelling moet met aparte oordopjes

l******@h********** 24-11-2022

Fijne oordopjes

Dit zijn de bestpassende oordopjes die ik tot nu toe gehad heb. Door middel van de verschillende bijgeleverde dopjes passen deze in ieders oren. Het geluid is van goede kwaliteit en het is prettig om tijdens het sporten de omgeving te kunnen horen. Daarnaast is de app een waardevolle toevoeging om verschillende zaken in te kunnen stellen. Voor muziek tijdens het sporten is dit de beste keuze wat mij betreft.

SOFIE 21-11-2022

Sportoordoppen die blijven zitten!

Vorige week heb ik de dopjes besteld en de volgende dag ontvangen. Ik heb ze meteen uitgeprobeerd tijdens m’n vaste rondje hardlopen. Door het lezen van de handleiding kwam ik erachter dat je met de app handigheidjes in kan stellen, zoals de equalizer en diverse commando’s, bijv. volume oog met het ene oortje en volume omlaag met het andere oortje. De geluidskwaliteit is perfect en de oordopjes blijven stevig op hun plaats. Ze vallen niet zomaar uit door de extra vinnen die deze dopjes hebben.

Een groot voordeel, maar misschien ook een nadeel. Zelf zijn de vinnen bij mij iets gevoelig, het lijkt net niet helemaal de juiste maar. Maar.. Ik kwam er thuis achter dat er extra oorvinnen in verschillende maten bijgeleverd zijn. En het is zelfs een mogelijkheid is om de vinnen zonder uitsteeksels te gebruiken, zodat je oordopjes transformeren in gewone oordopjes. Echt positief verrast over het aantal meegeleverde extra’s.

Ook zijn er open en gesloten ooradapters meegeleverd. De gesloten zijn heerlijk, om alle omgevingsgeluiden af te sluiten. Erg fijn voor thuiswerken als je niet alleen thuis bent. De open laten wel omgevingsgeluid door, vond ik zelf handiger tijdens het sporten. Na het eerste gebruik toch de handleiding nog even doorgenomen. Ik redde me prima zonder handleiding. Nummers wisselen, pauzeren en het volume aanpassen wees voor zich.

M’n eerste indruk is erg positief. Ik kan niet wachten om de oordopjes te gebruiken tijdens een rondje op m’n kickbike.

Pluspunten

• Verwisselbare vinnen
  • Mooi geluid

Minpunten

• Vinnen soms gevoelig

Janinuuh 20-11-2022

Comfort & kwaliteit

Nadat ik verschillende draadloze oordoppen met snoer had versleten, wilde ik nu het gemak van draadloze oordoppen uitproberen. Met lichte twijfel heb ik de oordoppen besteld. Bij het uitpakken werd ik verrast door de verschillende maten oordopjes. Je kunt hierdoor makkelijk een maat uitkiezen die fijn zit. Daarnaast is er ook keuze in Ear Adapters, hierdoor kun je omgevingsgeluiden afsluiten of juist toelaten. De kwaliteit van het geluid is erg goed, ik luister nu liever muziek via de oordopjes dan via mijn radiospeaker.

Wat ik ook een grote plus vind is het opberghoesje. De oordoppen worden met een magneet aangetrokken waardoor snel en goed opgeborgen worden. Kortom een grote aanrader!

Pluspunten

• Comfort
  • Batterijeduur

Minpunten

• één apparaat koppelen

j******@g******** 12-11-2022

Goede kwaliteit geluid en pasvorm

Na lange tijd een koptelefoon gebruikt te hebben nu de overstap naar oordopjes, voornamelijk om te gebruiken met hardlopen en in de sportschool. Koppeling met mijn telefoon en Garmin werkte perfect, en het geluid klinkt goed. Mijn eerste kennismaking is nog tijdens het wandelen. Ideaal dat je een noicecanceling kan aanzetten of juist uit. Ze zitten comfortabel, ik heb kleine oren, maar met de aangepaste dopjes kan je ze passend maken. Er zit een app bij die ik nog verder probeer uit te vinden. Eerste indruk is top!

Pluspunten

• Pasvorm
  • Geluid
  • Bediening
  • App

Minpunten

• Geen indicatie batterij op de case

Furia 10-11-2022

Fijne oordopjes, snelle koppeling en aanpasbaar op het oor

Heel fijn, dit zijn mijn eerste draadloze dopjes en ze voldoen beter dan ik had gedacht. Ik dacht dat draad beter bleef zitten, maar dat valt met sporten wat tegen. Mooi geluid, ook heel fijn dat er veel opties zijn om ze precies te laten passen.

Pluspunten

• Veel aanpassingsmogelijkheden
  • Goede accuduur
  • Mooie uitstraling
  • Fijn geluid (ook qua noise cancelling)

w************@g******** 08-11-2022

Prima oortjes voor tijdens het sporten, makkelijk in gebruik

Bij het uitpakken van de verpakking komen er een aantal (verassende) extra's mee. Naast de dopjes zelf zit er een heel assortiment aan ooradapters, en oorvinnen om het draagcomfort te optimaliseren en de oortjes stevig te laten zitten tijdens het sporten.
Er zijn 3 maten ooradapters, S, M, L in twee soorten, "Open" en "gesloten". De open ooradapters laten nog omgevingsgeluid door, en de gesloten houd alles (het meeste) tegen.

Er zit een kleine Quick guide leaflet bij om de oortjes snel verbinding te kunnen laten maken met je device. dit gaat ook uitermate makkelijk en is snel gebeurd.
Er zit ook een (optionele) app bij waar meer instellingen kunnen worden gedaan zoals de equalizer en de commando's.

De linker en rechter oortjes hebben allebei hun eigen commando's zoals volume omhoog (rechts) of volume omlaag (links). Ik heb er afgelopen week ook mee gesport en bij het rennen blijven de dopjes stevig op hun plaats, ze vallen niet zomaar uit en zitten comfortabel.

Ik heb tijdens het sporten weinig interactie nodig met mijn mobiel om bijvoorbeeld van nummer te wisselen, te pauzeren of het volume aan te passen. dit gaat heel makkelijk met deze oortjes.

De geluidskwaliteit is voor mijzelf perfect al is dat natuurlijk een persoonlijke mening, eenieder heeft daar zijn eigen gevoel over. Voor mij zijn in ieder geval de bass en hoge tonen prima in balans en is het geluid ook gewoon prettig om naar te luisteren.

Helaas is het niet mogelijk om met deze oortjes twee apparaten tegelijkertijd te verbinden. Maar omdat deze meer toegespitst zijn voor het sporten zal dit niet zo snel een gemis zijn.

Al met al is mijn eerste indruk van de oortje dat ze zeker niet onder doen voor een van de premium merken en dat ik deze zeker aan zou raden aan mijn omgeving.

Pluspunten

• Batterijduur
  • gebruiksgemak
  • Draagcomfort
  • Stevig in oren

Minpunten

• Geen ANC
  • 1 apparaat per keer verbinden